Beeldend

Hieronder vind je uitdagende workshops beeldende vorming - van opblaaskastelen tot het maken van je eigen munt.  Heb je vragen of wil je graag persoonlijk advies, klik dan op de button hiernaast. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact op en helpen je verder bij het maken van de juiste keuze voor je school.

 

Link: 1906

Opblaas Kunst

Je kent ze wel springkussens en opblaaskastelen. In deze workshop maken leerlingen kennis met kunstenaars die deze techniek gebruiken in hun kunstwerken en daarmee gigantische grote beelden maken.

Lees verder

Link: 1918

Hologram Fantasiedieren

Maak kennis met het leven van de schilder Jeroen Bosch uit de 14de eeuw. Net als Jeroen Bosch gaan de leerlingen een fantasiedier maken en brengen deze tot leven in een eigengemaakte hologrampiramide.

Lees verder

Link: 1917

Haringmaatjes

In de workshop Haringmaatjes maken de kinderen kennis met het leven en werk van Keith Haring(1958-1990). De kinderen maken samen één grote tekening van 1 bij 6 meter, door gebruik te maken van strakke, dikke lijnen en felle kleuren. Net als Keith...

Lees verder

Link: 1916

Schilderen op Paneel

Naar aanleiding van plaatjes van het werk van bekende kunstenaars gaan de kinderen een paneel beschilderen. De school kiest een thema, het project wordt hierop aangepast.

Lees verder

Link: 1915

Fresco's uit Pompeï

Archeologische vondsten en kleurrijke fresco's uit Pompeï vormen het uitgangspunt voor deze schilderworkshop. Ook de spannende geschiedenis van deze oude stad komt aan bod.

Lees verder

Link: 1914

Dit ben ik

Kijken naar en praten over zelfportretten. Door goed te kijken kom je veel van een kunstenaar te weten. Tussen de portretten door doen de leerlingen snelle portretoefeningetjes met houtskool. Daarna gaan ze zelf aan de slag met hun eigen portret ...

Lees verder

Link: 1913

Boetseer je eigen munt

Hoe ziet jouw eigen munt eruit? In een gipsen mal bouwen de kinderen hun eigen munt op. De mal zorgt voor het reliëf aan de muntkant: 1 euro, 5 eurocent, etc. De kinderen boetseren de kopkant.

Lees verder