Cookies Wij gebruiken cookies om de website optimaal te laten functioneren en om in te spelen op de informatiebehoefte van onze bezoekers. Door gebruik te maken van onze website stemt u in met het plaatsen van cookies. Lees meer hierover in onze privacy- en cookieverklaring.
Afbeelding: Rivka - Theater blijft
đź“·Lillian Jeziorski

Theater blijft | Rivka aan het woord

‘’De avond van de voorstelling, dat heeft iets magisch!’’

Het is stil in Cultura. Heel stil. Maar desondanks staan wij, onze medewerkers en artiesten, niét stil. Achter de schermen wordt er hard gewerkt. Zo ook door Rivka, onze medewerker klantenservice.

Van een theater-collega naar een, zoals ze het zelf zegt, doorgewinterde ‘bieb-miep’. Sinds de coronacrisis is onze collega Rivka van alle markten thuis. ‘’Het is anders dan anders. En dus roeien we met de riemen de we hebben!’’, aldus Rivka.

Bieb-2-go

Waar ze voorheen hele dagen en avonden vulden met het helpen van onze klanten, is ze nu voornamelijk in de bibliotheek aan het werk. ‘’Normaal gesproken ben ik het eerste aanspreekpunt voor onze klanten, houd ik mij bezig met de kaartverkoop en administratieve taken. Maar sinds de coronacrisis heb ik mijn volledige focus op de bieb-2-go. Daar weet ik nu alles van, wat het ook weer leuk maakt!’’

Speciale klant, speciale band

Natuurlijk mist ze het wegvallen van het theater en dus onze bezoekers enorm. ‘’De kaartverkoop en het klantcontact, dat vond ik  het allerleukste van mijn werk. Zo’n avond van de voorstelling, dat heeft iets magisch. Bezoekers komen voor iets leuks en brengen automatisch iets feestelijks met zich mee. Daar word ik blij van! In de 20 jaar dat ik hier werk heb ik met veel bezoekers een bijzondere band opgebouwd. Zij weten: ‘Voor een speciaal plekje moet ik bij Rivka zijn!’’’

 

‘’Iedereen wilt er het beste van maken. Daarom zie ik het positief in!’’

 

Accepteren en doorgaan

Waar ze eerst leefde van persconferentie naar persconferentie, heeft ze nu geleerd om de situatie te accepteren zoals die is. ‘’Eerst waren we ontzettend blij dat we nog open mochten voor 100 man. Daarna voor 30. Nu mogen we helemaal niet meer open, en merk je toch dat mensen het waarderen dat ze bij ons terecht kunnen voor de bieb-2-go. Het doet mij goed dat er acceptatie is en dat iedereen er het beste van wilt maken. Ik zie het daarom positief in!’’

Online beleving

Ook ziet Rivka genoeg kansen voor toekomst. ‘’De livestream geeft, ook als we wel weer open mogen, mogelijkheden voor bejaardencentrums of andere mensen die niet in staat zijn om naar ons theater te komen. Zij krijgen op deze manier toch de kans om ‘erbij’ te zijn en die theaterervaring op te doen. Ik denk dat dit een mooie toevoeging voor ons kan zijn!’’

Mooiste theaterervaring

‘’Het was 2001 toen de állereerste voorstelling speelde in Cultura, dat was van Laura Fygi.  Ik weet nog goed dat we aan het stuntelen waren met het systeem die nog opgebouwd moest worden, het lukte maar niet om de kaartjes uit te printen. We moesten alles nog uitvogelen. Uiteindelijk, pas een paar uur voor aanvang, lukte het, en daar waren we zó blij om! Onze manager stond letterlijk te dansen met een kaartje in zijn hand.  De voorstelling zelf heb ik niet gezien, omdat ik moest werken, maar altijd als ik Laura Fygi ergens tegenkom, denk ik aan dat moment!’’