Afbeelding: recensiequotes Ronald Snijders_Welke Show

Ronald Snijders en Patrick Nederkoorn genomineerd voor Cabaretprijzen!

15-8-2017

De VSCD-Cabaretjury heeft de nominaties voor de Cabaretprijzen 2017 bekendgemaakt: vijf voorstellingen zijn genomineerd voor de Poelifinario en drie voor de Neerlands Hoop. De Poelifinario wordt uitgereikt aan de theatermaker(s) met het meest indrukwekkende programma van het afgelopen seizoen. De Neerlands Hoop is voor de meest belovende theatermaker(s) met het grootste toekomstperspectief.

Genomineerd voor de Poelifinario: Ronald Snijders met WELKE SHOW
De jury over WELKE SHOW: ‘In het absurdistische universum van Ronald Snijders wordt de toeschouwer voortdurend op het verkeerde been gezet. In zijn door Niels van der Laan strak geregisseerde, feestelijke derde voorstelling rijgt hij met behulp van een tweemansband de onverwachte grappen aaneen. Van een microfoon die verkeerde klemtonen legt tot een alternatieve volgorde voor het alfabet. Snijders blinkt uit in taalkundige humor en verrast met aanstekelijke liedjes.’

De cabaret voorstelling Welke Show van Ronald Snijders is zaterdag 13 januari in Cultura te zien.

RESERVEER

Genomineerd voor de Neerlands Hoop: Patrick Nederkoorn met zijn voorstelling Het komt nu wel heel dichtbij
De jury over Het komt nu wel heel dichtbij: 'In zijn tweede cabaretvoorstelling weet Patrick Nederkoorn actuele maatschappelijke thema’s als angst en veiligheid heel mooi samen te voegen met zijn eigen coming-of-age-verhaal als jongen uit een ‘streng-gristelijk milieu’. In een vernuftig gecomponeerd verhaal bepleit de innemende verteller Nederkoorn het belang van vrijheid en relativering in een tijd waarin het wantrouwen regeert en alle vuurtjes zo snel mogelijk worden opgestookt.'

De nieuwe cabaret voorstelling Leuke kunnen we het niet maken (try-out) van Patrick Nederkoorn en Jan Beuving is zaterdag 10 maart in Cultura te zien.

RESERVEER

De prijsuitreiking